Certificate de stare civila
Eliberarea certificatelor de stare civilă
Certificatele de naştere se eliberează titularilor actelor de naştere, reprezentanţilor legali sau împuterniciţilor cu procură specială, certificatele de căsătorie se eliberează unuia dintre soţi sau ambilor soţi în situaţii deosebite, iar certificatele de deces sunt eliberate membrilor familiei sau persoanelor îndreptăţite.
Acte necesare:
a) cerere;
b) actul de identitate (buletin valabil,carte de identitate, carte de identitate provizorie, sau paşaportul în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate).
Cetăţenii străini care au actele de stare civilă întocmite în România solicită certificate de stare civilă în baza unui pasaport valabil sau carte de identitate pentru cetăţenii din UE.
În caz de pierdere, furt sau distrugere a certificatelor de stare civilă – persoanei îndreptăţite i se eliberează, la cerere, un nou certificate.
Eliberarea certificatului de stare civilă se face în baza unei cereri (tip) eliberată de Serviciul Stare Civilă completată corect şi care să cuprindă împrejurările în care a fost pierdut, furat sau distrus.
Preschimbarea certificatului de stare civilă se face în aceleaşi condiţii, cu anexarea certificatului de tip vechi.